سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت : «ای رسول خدا ! به من کاری بیاموز که چون انجامش دهم، خدا در آسمان، وزمینیانْ دوستم بدارند» .حضرت فرمود : «به آنچه نزد خداوند است، رغبت کن، تا خداوند دوستت بدارد و به آنچه نزد مردم است، بی میلی نشان بده، تا مردمْ دوستت بدارند» [امام صادق علیه السلام]



زمستان 1386 - آموزشی کنکور علمی مذهبی






درباره نویسنده
سلام دوستان اینجانب حامد شیخ ویسی مدیر وبلاگ هستم امید وارم از وبلاگم خوشتون بیاد و اگه خوشتون حتما یه نظر بدید زمستان 1386 - آموزشی کنکور  علمی مذهبی
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
خطبه بدون‏ «الف‏» حضرت علی (ع)
سیاهچاله
آیا می دانید
متفرقه
زمستان 1386


لینکهای روزانه
پارس قرآن [26]
وبلاگ احمدی نژاد [29]
امام حسین(ع) [66]
sms جک و... [60]
آموزش عربی [104]
[آرشیو(5)]



لوگوی وبلاگ
زمستان 1386 - آموزشی کنکور  علمی مذهبی


لوگوی دوستان


وبلاگ فارسی

آمار بازدید
بازدید کل :10390
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز:4  RSS 

   

نسبیت (Relativity)

نسبیت یکی از شاخه‌های مهم فیزیک است که جنبه‌های نظری و عملی آن از قرن گذشته توجه فیزیکدانان را به خود جلب کرده است. نظریه‌هایی مانند مکانیک و الکترومغناطیس که قبل از نظریه نسبیت ظهور یافتند و یا نظریه‌هایی مانند مکانیک کوانتومی و نظریه ریسمان که بعد از نسبیت پدید آمدند در فرمول بندی‌های مناسب با نسبیت سازگاری پیدا کرده‌اند. ضرورت این سازگاری به دلیل شمول فراگیر نظریه نسبیت پیش آمده است و خوشبختانه تا این زمان بین نظریه‌های دیگر تضاد یا سازگاری مشاهده نشده است.

نظریه نسبیت از نقش چارچوبهای مرجع که در توصیف قوانین طبیعت بکار می‌روند، نهایت استفاده را می‌کند. استفاده از هندسه مختصاتی ، برای بیان موثر قوانین معلوم ، و نیز استنتاج قوانین فیزیکی جدید تعمیم داده می‌شود. هدف نسبیت این است که برای بیان قوانین فیزیک روشهایی بدست آورد به طوری که قوانین مزبور توسط مختصات چارچوب مرجعی که در آن نوشته می‌شوند تغییر نیافته یا متمایز نشوند. اصلی که فرض می‌کند چنین روشهای بیان لازم بوده و می‌توانند بدست آیند، اصل ناورلایی است.

 

تاریخچه

در اواخر قرن نوزدهم ، بعد از اینکه نظریه الکترومغناطیس کلاسیک به صورت کنونی‌اش توسعه یافت، نیاز به یک نظریه نسبیت رضایتبخش در فیزیک احساس شد. در آن زمان آشکار شد که مشاهدات تجربی انتشار نور در ارتباط با اثرهای حرکت ناظر نسبت به محیطی که فرض می‌شد نور در آن حرکت ‌کند، تناقص‌هایی با عقاید رایج آن زمان دارد. برای داشتن توصیفی از حرکت نور که با تجربه سازگار باشد، لازم شد قانون تبدیل پیشنهادی لورنتس که مختصات

چارچوبهای دارای حرکت نسبی یکنواخت را به هم مربوط می‌سازد، پذیرفته شود.

 

شکست مکانیک کلاسیک

مکانیک کلاسیک نیوتن تا زمانی که توصیف درست و ذاتا سازگاری از حرکت ذرات مادی در طبیعت را می‌داد که دامنه کاربردش محدود به ذرات مادی و چارچوبهای مرجعی بود که سرعت‌های نسبی آنها کسر کوچکی از سرعت نور بود. اما در سرعتهای نزدیک به سرعت نور با شکست مواجه شد. موفقیت بزرگ مکانیک کلاسیک نیوتنی در پیشگویی دقیق رویدادهای زمینی و حرکتهای کیهانی ، موضعی برای تردید در اعتبار مکانیک کلاسیک باقی نگذاشت، به گونه‌ای که درست بعد از زمانی که تبدیلات لورنتس برای توصیف صحیح انتشار نور از نظر ناظر در حال حرکت پذیرفته شد، دقت و نوع تقریبی که در قوانین نیوتن وجود داشت صرفا به عنوان نتیجه‌ای از کشف تبدیلات لورنتس بدست آمد.

 

نسبیت خاص

نسبیت خاص نظریه‌ای درباره? برخی از مهم‌ترین مفاهیم فیزیک، یعنی زمان و مکان است. این نظریه در سال1905میلادی توسط آلبرت اینشتین مطرح شد. نسبیت خاص درک فیزیکی ما از فضا و زمان را، که پیش از این با مکانیک کلاسیک فهمیده می‌شد، گسترش داد و اصلاح کرد.

اثرهای نسبیت خاص برای اجسامی که با سرعت‌های بسیار زیاد (نزدیک به سرعت نور) حرکت می‌کنند مهم می‌شود. برای اجسامی که سرعت‌شان بسیار کمتر از سرعت نور است (یعنی تقریباً همه? پدیده‌های روزمره) نسبیت خاص به همان نتایجی منجر می‌شود که پیش از این در فیزیک کلاسیک نیز به تقریب پیش‌بینی می‌شد. بنابراین در مطالعه? بسیاری از پدیده‌های روزمره همچنان از مکانیک کلاسیک استفاده می‌شود.

 

 

اصول موضوعه? نسبیت خاص

آزمایش مایکلسون و مورلی

نسبیت خاص از چند فرض بنیادی به دست می‌آید. با این فرض‌ها (اصل موضوع‌ها) می‌توان به طور منطقی تمام این نظریه را به دست آورد. البته در همه? نظریه‌های فیزیکی فرض‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که معمولاً به صراحت بیان نمی‌شوند.

اصل موضوع اول: سرعت جهانی نور:سرعت نور در خلاء (c) برای تمام ناظران لَخت ثابت است و به حرکت چشمه? نور یا حرکت ناظر بستگی ندارد.

 

اگر شما سوار اتومبیلی باشید که با سرعت50 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، و اتومبیل دیگری با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت به شما نزدیک شود، سرعت نسبی اتومبیل شما و اتومبیل مقابل 70 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. اما، طبق اصل موضوع اول نسبیت خاص، اگر چشمه? نوری با سرعت دلخواهی به شما نزدیک شود، و شما هم با سرعت متفاوتی به سمت آن چشمه حرکت کنید، باز هم سرعت نور نسبت به شما همان c خواهد بود. این ادعا کاملاً مخالف شهود روزمره? ما از حرکت و سرعت اجسام است.

اصل موضوع دوم: قوانین فیزیک در تمام چارچوب‌های لَخت شکل یکسانی دارند.

اصل نسبیت

اصل نسبیت (با کمی ساده‌سازی و چشم‌پوشی از برخی جزئیات) می‌گوید که اگر شما در آزمایشگاه سربسته‌ای قرار داشته باشید و آن آزمایشگاه با سرعت ثابتی نسبت به زمین حرکت کند، شما با هیچ روشی نمی‌توانید تعیین کنید که سرعت‌تان نسبت به زمین چقدر است. (در این بیان از اصل نسبیت فرض شده است که زمین یک چارچوب لخت است (این موضوع درباره? زمین فقط به تقریب صادق است) و نیز فرض شده است که شما نسبت به زمین به نرمی حرکت می‌کنید و آزمایشگاه هیچ لرزش و تکانی ندارد.) به زبان دیگر، هیچ تمایزی میان یک چارچوب لخت و چارچوب لخت دیگری که با سرعت ثابتی نسبت به آن حرکت می‌کند، وجود ندارد، یعنی هیچ چارچوب لخت متمایزی وجود ندارد.

 

تبدیلات لورنتس

تبدیلات لورنتس در نسبیت خاص معادله‌هایی هستند که مختصه‌های فضایی و زمانی یک رویداد را از دید دو ناظر مختلف به هم تبدیل می‌کنند. یعنی اگر یک ناظر برای رویداد خاصی در فضا-زمان مختصه‌های مکانی x و y و z و زمان t را اندازه بگیرد، و ناظر دیگری (که در مکان دیگری واقع است و با سرعت خاصی نسبت به ناظر اول حرکت می‌کند) مختصه‌های "x و "y و "z و "t را برای همان رویداد اندازه بگیرد، تبدیلات لورنتس رابطه? بین این دو مختصات را بیان می‌کند.

پیامدهای نسبیت خاص

دو اصل موضوع نسبیت خاص به همراه فرض‌های دیگری، مانند همگن و همسانگرد بودن فضا، منجر به نتایجی می‌شوند که همانند خودِ این اصل موضوع‌ها خلاف شهود و تجربه‌های روزمره? ما هستند. با وجود این، این پیامدها بارها در آزمایش‌های گوناگون آزموده شده و مورد تأیید قرار گرفته‌اند. امروزه نسبیت خاص کاملاً پذیرفته شده است و جزئی از دانش عملی هر فیزیکدانی به شمار می‌آید. این پدیده‌ها به طور ریاضی از تبدیلات لورنتس نتیجه می‌شوند.

نسبی بودن هم‌زمانی

اگر یک ناظر لَخت دو پدیده? آ و ب را هم‌زمان ببیند، ناظر لخت دیگری که با سرعت نسبت به ناظر اول حرکت می‌کند، بسته به شرایط ممکن است پدیده? آ را زودتر، هم‌زمان، یا دیرتر از پدیده? ب ببیند. هم‌زمانی در نسبیت خاص معنای مطلق و نیوتنی خود را از دست می‌دهد و پدیده‌ای نسبی می‌شود.

انقباض طول

یک میله که در راستای طول خود در حرکت است، به چشم یک ناظر ساکن، کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. به زبان ریاضی:

                                                      

"l طول میله از دید ناظر "S است که با سرعت v نسبت به چارچوب S که میله در آن ساکن است، حرکت می‌کند. l طول میله در چارچوب سکون S است.

اتّساع زمان

یک ساعت متحرک، به چشم یک ناظر ساکن، کندتر از ساعت مشابهی که ساکن است کار می‌کند. به زبان دیگر، زمان در چارچوب متحرک، به چشم ناظر ساکن، کندتر می‌گذرد. این پدیده ربطی به ساختار فیزیکی ساعتها ندارد.

اگر ناظر S یک بازه? زمانی را ? اندازه بگیرد، ناظر "S همان بازه? زمانی را "? اندازه می‌گیرد:

                

یعنی ناظر متحرک آن بازه را طولانی‌تر می‌بیند.

 

افزایش جرم

وقتی به جسمی نیرو وارد می‌شود، آن جسم شتاب می‌گیرد. به نسبت نیرو به شتاب، جرم لختی می‌گویند. در مکانیک کلاسیک، همه? اجسام با هر سرعتی که در حال حرکت باشند، در اثر یک نیروی مشخص یک شتاب ثابت می‌گیرند. اما در نسبیت خاص چون هیچ سرعتی بالاتر از سرعت نور وجود ندارد، هرچه سرعت جسم بیشتر بشود، در مقابل یک نیروی خاص کمتر شتاب می‌گیرد. انگار که جرم لختی آن بیشتر شده‌است. به زبان ریاضی:

                                                

در این رابطه m جرم سکون ذره است، یعنی جرم ذره در چارچوبی که نسبت به ذره ساکن است.

 

هم‌ارزی جرم و انرژی E=mc2

انرژی کل یک ذره در نسبیت خاص برابر است با E = mc2 که در آن m جرم ذره و c سرعت نور است. انرژی در حال سکون ذره برابر است باE=m0c2که در آن m0 جرم سکون ذره است.

برخی از کاربردهای نسبیت خاص

انرژی اتمی، چه نوع انفجاری‌اش (در بمب اتمی) و چه نوع کنترل‌شده‌اش (در نیروگاه هسته‌ای) از رابطه? معروفE=mc2پیروی می‌کند.

جهش گونه‌های زیستی: یکی از منشاءهای احتمالی برای جهش‌های ژنتیکی، پرتوهای کیهانی است. جزء اصلی پرتوهای کیهانی که به سطح دریا می‌رسند، ذره‌ای به نام میوئون است. این ذره در لایه‌های بالایی جو از برخورد اتمها با پروتونهای پرتوهای کیهانی ساخته می‌شود و بسیار ناپایدار است. میوئون‌ها سرعت بسیار زیادی دارند و اگر به خاطر اتساع زمان نسبیتی، طول عمرشان زیاد نمی‌شد، این ذره‌ها خیلی پیش از آن که به سطح دریا برسند، نابود می‌شدند.

سیستم مکان‌یابی بین‌المللی (جی‌پی‌اس) متشکل از ماهواره‌هایی است که در مدار زمین قرار دارند. گیرنده‌های ویژه‌ای موسوم به گیرنده‌های جی‌پی‌اس به کمک این ماهواره‌ها می‌توانند طول و عرض جغرافیایی و زمان را با دقت زیادی اندازه بگیرند. در طراحی این ماهواره‌ها و گیرنده‌ها، اثرات نسبیت خاص (و نیز اثرات نسبیت عام) به دقت در نظر گرفته شده‌اند و بدون آن‌ها این سیستم کاملاً بی‌فایده می‌شد.

 



نویسنده » حامد شیخ ویسی » ساعت 11:17 صبح روز دوشنبه 86 دی 24

 

نسبیت عامتصور دوبعدی از انحنای فضا-زمان. حضور ماده/انرژی فرم هندسی فضا-زمان را تغییر می‌دهد. از این انحنای هندسی به عنوان جاذبه تعبیر می‌شود.

نسبیت عام نظریه‌ایست که در سال 1915 توسط اینشتین مطرح شد. این نظریه تعمیمی بر نظریه نسبیت خاص است که در مورد سیستمهای شتابدار بحث می‌کند.در این نظریه فضا-زمانِ توسط هندسه ریمانی بررسی می‌شود.این نظریه بیشتر برای توضیح گرانش به عنوان یک عامل هندسی و نه یک نیرو به نظریه هندسی مشهور است.پایه نظری گرانش امروزی این نظریه و تعمیم‌های آن است.

معادله اصلی نسبیت عام

                                 

البته با در نظر گرفتن c (سرعت نور) برابر یک که معمولآ این طور در نظر گرفته می‌شود.

در این معادله:

R?? تانسور ریچی

R اسکالر ریچی یا انحنا

g?? تانسور متریک

T?? تانسور تنش-انرژی

G ثابت جهانی گرانش

با تعریف G?? تانسور اینشتین که میتوان این معادله را به شکل فشرده‌تری نوشت:

 

 

اصول نسبیت عام

اصل هم ارزی

حرکت یک ذره آزمون گرانشی در یک میدان گرانشی مستقل از جرم و ترکیب آن است.

یعنی صرفاً به وسیله شتاب می‌توان گرانش را به طور موضعی حذف کرد. این اصل مهمترین اصل نسبیت عام است.

اصل ماخ

توزیع ماده چگونگی هندسه را تعیین می‌کند. ماده تعیین می‌کند که فضا چگونه خمیده شود و فضا تعیین می‌کند که ماده چگونه حرکت کند.

با وجود این که اصل ماخ به عنوان یکی از اصول نسبیت عام از سوی اینشتین مطرح شد(یکی از اهداف اینشتین بود) ولی عملآ این اصل در نظریه استاندارد گرانش وجود ندارد.

 

اصل هموردایی عام

تمام ناظرین اعم از لَخت و غیر لخت هم ارزند. در اصل هموردایی همچنین می‌خوانیم: عموماً هر تبدیل از چارچوب لخت به چارچارچوب دیگر که با سرعت V در حال حرکت است، خصوصیات فیزیکی را ثابت نگاه می‌دارد. در اصل هموردایی شرایط فیزیکی به گونه‌ای هستند که تا اندازه‌ای تعبیر و تبیین ریاضی آن‌ها در تمام چارچوب‌ها یکسان است. نیز اینکه ناوردایی، مهمترین نکته در این رابطه محسوب می‌شود که در نسبیت عام عنصر جهان خط ds2 به عنوان ناوردای اساسی مطابق با اصل هموردایی بوده و همواره تحت تمامی تبدیلات مختصات ثابت می‌ماند. این بیان تازمانی ارزشمند است که متریک g?? مختص چارچوب مورد نظر تغییری نکند. یعنی تنها هنگامی اصل هموردایی معتبر است که خصوصیات فضا و زمان دو چارچوب یکسان بوده و تنها این بیان مستقیماً به لختی و یا نالختی چارچوب ثانویه دلالت داشته باشد.

اصل کمینه جفتیدگی گرانشی

این اصل چگونگی گذار از نسبیت خاص به عام را بیان می‌کند.

هنگام گذار از نسبیت خاص به نسبیت عام نیازی به افزودن جملات غیر ضروری به معادلات نسبیت خاص نمی‌باشد.

اصل همخوانی

نظریه نسبیت عام در حالت‌های حدی به گرانش نیوتنی و نسبیت خاص تبدیل می‌شود.



نویسنده » حامد شیخ ویسی » ساعت 11:16 صبح روز دوشنبه 86 دی 24

آقای رییس جمهور؛



به عنوان مادری که بوش پسرش را به زور به عراق برد و او را برای همیشه از من گرفت برای شما نامه می نویسم.

شاید شما ندانید اما بسیاری از مردم آمریکا از بوش دل خوشی ندارند و او را یک (...) می دانند. ما او را رییس جمهور خود نمی دانیم؛ او با تقلب توانست وارد کاخ سفید شود و قانونی نیست. حتی بسیاری از مادرانی که فرزندانشان به عراق اعزام نشده اند هم با من هم عقیده اند وآنها هم بوش را یک (...) می دانند.

آقای رییس جمهور ما همانقدر از جنگ بیزاریم که از بوش و دار و دسته اش. خواستم به شما اطلاع دهم که اگر قصد دارید به آمریکا حمله کنید، بسیاری از مردم اینجا هم مثل من هستند. ما فعلاً نمی توانیم جلوی حماقت های  بوش را بگیریم اما برای شما نامه نوشتم چون شمارا مردی خدا پرست و منطقی می دانم.

من از بوش و دولت امنیتی او نمی ترسم، اما برای آنکه نتوانند در برنامه های مبارزاتی من و همفکرانم  کارشکنی کنند خواهش میکنم  مشخصات من را محفوظ نگاه دارید.



با تقدیم بهترین آرزوها

(...)



------------------



بسمه تعالی

مادر محترم سلام علیکم

ابتدا بابت تأخیری که در جواب دادن به نامه شما پیش آمده است عذرخواهی می‌کنم. این تأخیر را به پای گرفتاری و مشغله بیش از اندازه من بگذارید.

تا کنون تعداد زیادی از این نوع پیام را دریافت کرده‌ام.

اگر پسر شما از رفتن به عراق و تحمیل فشار به مردم آن دیار ناراضی بوده است، مطمئن باشید که خدا به او کمک خواهد کرد و در جهان آخرت کسانی که فرزند دلبند شما را به زور به جنگ برده‌اند باید پاسخگوی خون او و سایر خون‌های ریخته شده باشند.

اما در مورد نگرانی شما، جوابتان را از طریق ایمیل برای شما ارسال نکردم تا احیاناً کسانی که وارد حریم خصوصی شهروندان آمریکایی می‌شوند و آنها را به طور غیرقانونی تحت کنترل دارند برای شما مشکلی درست نکنند، در عوض جواب شما را بر روی وبلاگ قرار می‌دهم تا سایر کسانی هم که ممکن است مانند شما بیندیشند جواب خود را بگیرند.



خانم محترم

ما برای همه مردم دنیا احترام قائلیم و جان و مال و آبرو و کرامت همه انسان‌ها از جملة مردم آمریکا برای ما محترم است و دین ما به ما اجازه نمی‌دهد آسایش و آرامش هیچ بشری را برهم بزنیم.

حتی آن دسته از مادران ایرانی که فرزند خود را به خاطر جنایات آمریکا در ایران از دست داده‌اند و یا فرزندانی که پدران و مادران‌شان به شهادت رسیده‌اند، راضی نیستند مردم آمریکا قربانی کج‌اندیشی و خودخواهی‌های دولت‌مردانشان شوند. حتی دختران و پسران ایرانی که تمام خانواده خود را در حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از دست داد‌ه‌اند، مایل به آغاز هیچ‌ جنگی نیستند.

ما هشت سال در برابر تهاجم همه‌جانبه صدامی جنگیدیم که حمایت قدرت‌های جهانی را با خود داشت و هر اسلحه و هر امکان و هر اطلاعاتی را که نیاز داشت، فوراً در اختیارش می‌گذاشتند.

حتی مردم ما از سلاح‌های شیمیایی صدام هم در امان نبودند و صدام با چراغ سبز قدرت‌های بزرگ از جمله دولت آمریکا کشنده‌ترین سلاح‌های شیمیایی تولید شده در غرب را بروی مردم مظلوم ایران آزمایش کرد.

آیا فکر می‌کنید صدام و اربابانش در آمریکا و برخی کشورهای دیگر چه سودی از تحمیل این هشت سال جنگ به ایران بردند؟ هیچ! حتی یک وجب از خاک کشور ما هم اشغال نشد. آنها به هیچ یک از خواسته‌های نامشروع خود نرسیدند.

جوانان ما با سلاح ایمان از سرزمین خود دفاع کردند و دنیا را در بهت و حیرت فرو بردند.



خواهرم

بله؛ ما هم مانند شما از جنگ بیزاریم. البته از جنگ دفاعی نیز نمی‌هراسیم ولی معتقدیم راههای دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و انگلیس فراوان است.

به شما اطمینان می‌دهم که ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود.

متأسفانه امروز همه جهان گرفتار برخی قدرت‌ها و سیاستمداران غیرخودساخته، قدرت‌طلب و آتش‌افروز است. روزانه هزاران نفر انسان بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند و مادران فراوانی به عزای فرزندان عزیزشان می‌نشینند. عطش ثروت‌اندوزی و سلطه‌طلبی این افراد سیری‌ناپذیر است و فضای تهدید و ارعاب زندگی را بر آحاد بشر و ملت‌های گوناگون تیره و تار کرده است و متأسفانه شما تنها آسیب‌دیدگان از این خودخواهی‌ها نیستید. همه‌روزه در فلسطین، عراق، افغانستان و جای‌جای جهان پدران و مادران فراوانی در سوگ فرزندانشان غمگین می‌شوند و فریادشان به آن سوی دیوار بلند قدرت‌های متکی بر ثروت و سلاح نمی‌رسد.



مادر رنجدیده

امیدوارم مردم دنیا بتوانند سیاستمداران خودخواه و جنگ‌طلبی را که همه چیز را فدای منافع چند کمپانی اقتصادی و گروه‌هایی خاص می‌کنند، سرجای خودشان بنشانند.

مطمئن هستم شما و مردم آمریکا به دروغ‌سازی‌ها و تبلیغات پیچیده و مسمومی که توسط شبکه تبلیغی سرمایه‌داری متجاوز و غیرانسانی منتشر می‌شود، اعتماد ندارید و دنبال حقیقت هستید و برای یافتن حقیقت تلاش می‌کنید.

حتماً می‌دانید که رسانه‌های صهیونیستی و وابسته به باندهای قدرت، بارها و بارها سخنان شخص من را نیز تحریف کرده‌اند و دربارة کشور ما نیز دروغ‌های متعددی به شما گفته‌اند. می‌دانم در فضایی که شما در آن زندگی می‌کنید و با وجود آن همه رسانه‌های وابسته به گروه‌های خاص، یافتن حقیقت بسیار دشوار است، ولی با هوشمندی مردم آن دیار حتماً غیرممکن نیست.

من متأسفم که بگویم مردم آمریکا در رابطه با جهان اطرافشان از طرف دولت آمریکا در یک سانسور مطلق زندگی می‌کنند.

مطمئن هستم اگر مردم آمریکا بدانند که مالیات‌های آنها صرف چه اموری می‌شود، حتی حامیان سرسخت دولت نیز در اعتراض به خیابان‌ها خواهند ریخت.

کاری که از دست شما بر می‌آید این است که در حد توان خود فضای دروغ و فریبی را که رسانه‌های وابسته در آمریکا ایجاد کرده‌اند بشکنید و در حد وسع خود برای آشکار شدن حقیقت تلاش کنید.



مادر محترم

از خدا می خواهم جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، هیچ‌گاه تاریکی و ظلمت جنگ را بر خود نبیند و مردم دنیا بتوانند خواست و ندای صلح‌طلبی خود را به گوش جنگ‌طلبانی که در لباس دولتمرد ظاهر شده‌اند و خود را قیم دیگران می‌دانند، برسانند.

امیدوارم با خروج هرچه سریعتر نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، صلح و آرامش و برادری به منطقه ما برگردد و مردم عراق نیز بتوانند در کنار خانواده و در دوستی و محبت ادامه زندگی دهند و جوانان آمریکایی نیز در کنار خانواده خود به کشور خود خدمت کنند.

اگر به خدا تکیه کنید موفق خواهید بود.


نویسنده » حامد شیخ ویسی » ساعت 10:36 صبح روز دوشنبه 86 دی 24

روزی روزگاری در یک جنگل سرسبز توی یک کلبه کوچک پیرمردی با همسرش زندگی میکرد.روزی پیرزن مرد و پیرمرد اندوهگین شد.او به خاطر اینکه تنها نماند به کشور دیگری رفت ودر راه پای چپ خود را در سانحه ای از دست داد.سانحه این بود که قطاری سریع السیر از روی پای او رد شده بودو متاسفانه مقدار زیادی از گوشت وخون او از بین رفته بود.و دکترها می گفتند.باید سرت را قطع کنیم تا حالت خوب شود.چون اگر سرش را قطع نمیکردند مریض می شد و می مرد.بالاخره سرش را قطع کردند و حال پیر مرد خوب شد.در کشوری که پیرمرد وارد آن شد که کشور ترکیه نام داشت همه پیرمرد را می شناختند.پیرمردی که سر نداشت و حتی نمی توانست نفس بکشد و مجبور بود سرم بزند و دکتره ا گفته بودند که باید روزی 3 تا قورباقه بخورد تا حلش خوب شود .اما چگونه؟؟!؟؟ او که دهانی نداشت.پیرمرد در حالی که داشت به سمت دکتر می رفت تا جریان را به او بگوید پس از برخورد یک ساعت شنی به سرش جان سپرد.اما او سری نداشت (پس ما نتیجه می گیریم که من اینجاش رو دروغ گفتم ) .ساعت شنی به گردن او برخورد کرده بود و او را به دیار باقی فرستاده بود.ولی ازراعیل می خواست جان او را از دماغش بگیرد .و به علت اینکه پیرمرد سر نداشت پس بنابراین طبق قضیه فیثاغورس دماغی هم نمی توانست داشته باشد.پس ازراعیل به او گفت :حالا که این طور شد من جونت رو نمی گیرم.و پیرمرد نجات یافت...
پیرمرد به خانه رفت و خوابید.او در خواب دید که به شهر خرگوشها رفته و خرگوشی زبل و چاق را که در رودخانه افتاده بود و داشت غرق می شد را شکار کرد و خورد و خرگوش هم او را نفرین کرد.پیرمرد در خواب به جاهای دیگری هم سفر کرد و خرسهای بزرگ ونفهمی را شکار کرد که اسم یکی از آنها یوگی بود و پس از خوردن یوگی مثل خرسی در آمد که میمونها را شکار می کرد.و خیلی آدم خر و نفهمی شده بودو به هر کی میرسید میگفت : " بزدل ، تو چرا داری راه میری ؟"
و آن حیوان هم به او میگفت : "دلم می خواد"
بعد خرس هم آن حیوان بیچاره بخت بر گشته را یک لقمه چپ می کرد.یک روز خرس قصه ما(پیرمرد) با مورچه ای دعوا کرد .در دعوا مورچه اول دو تا سیلی خورد ولی بعد رفت و گردن خرس را گرفت .با اینکه خیلی به مورچه فشار اومد -حتی ریغش از تو دهنش در اومد-ولی یکی از چشمهای خرس را کور کردو بعد فرار کرد و رفت.و پیر مرد یک دفعه از خواب بیدار شد و متوجه شد که یکی از چشماش کور شده.اما او که چشمی نداشت به همین علت نمی دید.بعد به خاطر یک مساله خنده اش گرفت وبا خود گفت :من که اصلا ً مغز نداشتم که داشتم خواب می دیدم. و در حالی که داشت می خندید مرد و تا ابد در جهنم سپری کرد و روزی 60 تا هم شلاق می خورد .این بود سرنوشت پیرمردی که سر نداشت...


نویسنده » حامد شیخ ویسی » ساعت 5:35 عصر روز یکشنبه 86 دی 23

                        باز این چه شورش است...

فرا رسیدن ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین را به همه دوستداران خاندان عصمت و طهارت تسلیت می گویم. 



نویسنده » حامد شیخ ویسی » ساعت 11:53 صبح روز پنج شنبه 86 دی 20

با سلام خدمت مخاطبان عزیز امروز(13/10/85) به مناسبت افتتاح وبلاگ واستون هیچ مطلب به درد به خوری نمی ذارم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ فقط یه معرفی ساده است وبس /اینجانب یه هویی به سرم زد که وبلاگ نویسی رو شروع کنم همین دیشب بود که تو اینترنت گشت میزدم که گذرم به این سایت(www.parsiblog.com) افتاد و با خودم گفتم که آره منم یه وبلاگ بدم بد نیست خلاصه میخوام تو این وبلاگ همه چیز بذارم امیدوارم لحظات خوشی را در این وبلاگ بگذرانید.%

 



نویسنده » حامد شیخ ویسی » ساعت 2:8 عصر روز پنج شنبه 86 دی 13